Maak kennis met gen Z: de nieuwe generatie van 18-25 jaar oud. Met 2 miljard staan ze sterk op onze planeet.
Ze zijn positief ingesteld en maken keuzes die een positieve impact hebben op onze planeet, onze gemeenschappen en ons welzijn. En dat geldt ook voor de dingen die ze eten: ze kiezen steeds vaker voor veganistisch en vermijden van dieren afkomstige ingrediënten zoals zuivel, eieren, vlees, enz. Ze willen goed doen en zich goed voelen. Maar een heerlijke smaak is altijd de belangrijkste reden waarom ze een product kopen.
- 1 van de 2 centennials eet minstens een keer per week veganistisch
- 14% van de consumenten is flexitarisch: eet hoofdzakelijk plantaardig en zo af en toe vlees
- 1 van de 4 consumenten is allergisch of intolerant voor bepaalde ingrediënten, vaak van dierlijke afkomst zoals zuivel
NXT zuivelvrije chocolade is de eerste chocolade ter wereld die is gecreëerd in reactie op de eisen van gen Z: genot zonder compromis maar met de garantie dat alle ingrediënten 100% plantaardig zijn, zonder ook maar een spoor van zuivel.